Januariträning mm

Jag har cykeltränat 7 dagar i sträck. bild 4

Härligt att få på grejerna igen 😉

Dessutom har jag lyckats producera hela 1 timme simträning och det var lika tungt som jag väntat mig.  Träningen i sig bestod av några 100, 50, 25 m intervaller.

Lite Styrketräning har jag gjort med.

  bild 2

 Biceps Brachii

Förra passet ökade jag vikten till 120kg på marklyft och knäböj. Nästa pass ska jag hänga på någon liten vikt på mina chins med.

 bild 1

Gluteus Maximus

En jobbarkompis som kan tekniken ska lära mig göra ”muscle ups” något som jag försökt men inte fått till innan. 

Jag var på gång, riktigt ordentligt igen. Kändes det som i alla fall. Kraften i benen började komma tillbaka. Så kom den.

family20guy20spy_126524991

Magsjukan, hela familjen blev magsjuk. All kraft försvann och nu när den gått över är jag fortfarande matt.

Måndag (idag) då cyklar jag igen och hoppas att denna veckan blir lika bra som innan magsjukan. Idag blir det nog lugn cykling, bara trampa en timme. Kanske ska jag köra 3-4 x 20min imorgon eller kanske 4 minutare, mitt favoritpass.

Jag har börjat planera min ”löpdebut.”

salmin

Jag vill köra snabbt, långt hårt men inser naturligtvis att det bara kommer bli besvikelse och smärta. Nu i veckan ska jag försöka mig på en lugn jogg på ca 5km. Hoppas, hoppas foten inte gör ont.

Foot bones Min stressfraktur är placerad i mittersta mellanfotsbenet.  

Just nu så ligger #teamsalming i planeringsstadiet inför Mora Triathlon. Salming Running är med och sponsrar tävlingen.

skor

cropped-sidhuvud-hemsidan-0.1

Mora Triathlon 9-10/8.

Om jag ställer upp där blir det en sprint och den blir en del av min toppning inför Köpenhamn.

Lite annat kul hann jag med när jag var magsjuk. Jag bokade boende till två tävlingar.

VansbroLoggatillhemsida_vit

I Vansbro ska jag bo hos en privatperson. Det är  gångavstånd till starten.

kmd-ironman-copenhagen-logo

Till Ironmandebuten ska jag bo på Copenhagen Go Hotell

976299_29_z go hotell

Hotellet ligger några km från starten.

Undra om man ska åka kollektivt, gå eller ta taxi till starten.

Finns det någon av er som läser detta som ska tävla i  Köpenhamn, Vansbro eller Mora? Kanske kan vi samåka?

TS-Logo-N-tverk

2 reaktioner på ”Januariträning mm

  1. Hoppas att foten funkar! Har själv gått igenom två stressfrakturer i metatarsala benen… Inge kul, men jag kunde springa som vanligt 6 veckor efter båda gångerna.

    Gilla

Kommentera

