Januari var inte slut!

Sista dagarna i Januari blev vad jag hoppats på.  Efter magsjukan lyckades jag pressa in en lite träning i  föräldraledigheten. Totalt 6 timmar träning på 4 dagar, varav 2,5 timme trainer och 2 timmar simning  resten var styrketräning och  ett litet löppass.

Januari kan man således summera så här:

                                     simning: 2,5 timmar (under all kritik)                                                                                                    Cykel: 11.5 timmar                                                      Löpning: 18 minuter

Jag är faktiskt ganska nöjd ändå förutom med simtiden. Vi har ju varit en vecka i fjällen och hela familjen har varit magsjuka.

bild (1)

11,5 timmar i ett rörigt trainerrum

Eftersom jag är en sån sopa på simning har jag bestämt att jag ska gå tillbaka till grunderna och nöta teknik. Idag kändes det riktigt bra. Jag måste börja simma kontinuerligt. Jag har tänkt att köra teknik tills jag upplever att jag är i fas igen.Intervallpassen får vänta . Detta gör naturligtvis att mitt träningschema inte följs som jag tänkt men så får det bli.

simhall gnosjö!

Gnosjös 25a. Mer tid här i februari

Löppasset gjorde jag för att testa om det fortfarande gjorde ont att springa  med min stressfraktur, Det gjorde det, men inte så ont som jag trott, därför är jag hoppfull. Jag längtar efter att snart kunna sträcka ut löpstegen ordentligt .

skor

Längtar efter ett långt löppass i ett par Salming Race

Igår, 2/2,  saknade dom en man i laget på innebandyn jag kände att jag var tvungen att ta mitt ansvar. Så fantastiskt kul att få vara med och fäktas igen. Jag fick lite ont i foten men inte värre än efter löppasset. Efter bandyn, som slutade lika enligt våra regler, gick jag till gymmet och körde lite allmänstyrka.

bild 9

Det blev chins med 5kg , 4x5st, lite ryggövningar och utfall. Roligt att jag blir starkare , en klar förbättring på chinsen.

Det ska bli riktigt kul och se hur februari blir.

Kommentera

