Vårkänslor mm

Marie har frågat mig gång på gång om det är något jag tänker på,

-Näää!! säger jag. Jag tycker det är lite pinsamt. Jag kan inte släppa tanken på mitt nya förvärv. Jag har varit i källaren och tittat på den, pillat lite, klappat, känt och studerat. Jag pratar förstås om mitt diskhjul.

bild 2

X-treme G-Force  

Med detta hjulet finns inga ursäkter, det måste gå fort. Hjulet har nämligen varit med och slagit svenskt rekord på Ironmandistansen 2012

bild 1

Jonas Djurback 2012

Nu kan jag inte skylla på dålig utrustning, presterar jag dåligt beror det på för lite eller fel träning.

Idag tittade solen fram, perfekt tänkte jag. I med ena ungen i vagnen och den andra gick till grannen och leka. ner i källaren o plockade på 90mm fram och disk bak. Ut i solen för att plåta och äntligen en liten kort tur, fram och tillbaka på gatan.

Total lycka!

bild 4bild 3

Tävlingsbestyckad

Snart kan man äntligen dra ut på någon längre runda och trycka på ordentligt.

Nu står cykeln och väntar på mig, uppställd i trainern, det är så man vill gråta när man ser hur ofantligt ful den blir med träningshjul. Men nu har jag iallafall några snygga bilder att kika på. Så kanske jag kan lugna mig lite och Marie slipper undra varför jag är så disträ.

Träningsupplägg:

När det gäller mitt träningsupplägg har jag tänkt om, jag har alltid tänkt att det ska gå så snabbt som möjligt. Efter att ha läst bland ett inlägg på marathonbloggen att det vanligaste felet löpare gör är att man springer för snabbt på sina distanspass.  Jag gick till min gode vän och kollega Robert Malmgren och diskuterade fram ett nytt enklare träningsupplägg. Utgångspunkten är vad jag faktiskt ska göra, vad är målet? jo Ironman och där ska jag avsluta mitt marathon i 5min/km. Då behöver jag inte pressa mina distanspass ner mot 4min/km. Mina intervallpass behöver jag inte göra i 3:20 tempo heller.

Jag kommer naturligtvis föra över samma tänk på cykelträningen.

Detta kommer troligen medföra att  min tid på Vansbro HIM inte blir så snabb som jag tänkt. Men det är ju inte huvudmålet, kanske kan jag toppa med snabbare intervaller när Vansbro närmar sig.

1459993_771432669549817_20166980_n

Jag och Robert var i simhallen och filmade min simning för att se vad jag gör fel. Jag såg ut som en sprattelgubbe när jag simmade. Detta kommer jag få jobba hårt med under våren.  Får jag bara bättre teknik så tror jag även att farten kommer.

cropped-skor.jpg

Kommentera

