Salming och Simning med Schmidt

salming nonosense

I slutet av förra veckan kom ett brev från Salming, Vi i Team Salming har blivit inbjudna till att medverka på öppningshelgen för Salming Running Store, Salmings konceptbutik i Göteborg. Öppningshelgen är 28-30 Mars. Nu finns även Salmings produkter i butik, du kan snart  kolla på http://www.salmingrunning.com/ för att hitta var din närmsta butik finns. Du kan även beställa på:

lindenshop-logo-250       http://shop.andreaslinden.se/

Utöver att få möjligheten att mingla med de övriga deltagarna i Team Salming under invigningen har vi blivit erbjudna en löpanalys i Salming RunLAB™. Det ska bli otroligt intressant.

Team Salming består av:

Jonas Colting, Ida Salonen, Karl-Johan Danielsson, Andreas Lindén, Marcus Aronsson, Kalle Wickström, Wictor Magnusson-Broder, Patrik Andersson, Anders Grahl, Frida Södermark, Carl-Olov Lannemyr

Det är ju en fantastisk ära att få vara med i detta gänget av Världsmästare och Svenska mästare osv.

skor

Simning på Gisle Sportcenter

Efter att ha filmat simningen och studerat nära hälften av de videor som handlar om simning Youtube, lyckades jag faktiskt rätta till lite fel jag gjorde, tror jag.  När jag simmar i 1:50min/100m går det inte åt alls lika mycket energi och jag blir inte värst trött heller.

Pierre-300x300

Jag fick kontakt med Pierre Schmidt som är en fantastiskt duktig triathlet. Meriter: Totalsegrare av Svenska cupen (M40-44) 2013, 3:a i Duathlon-SM, 12:a i Ironman Florida och flera SM-tecken i lagstafett. Jag blev inbjuden till en simträning med hans fru och Jonas Ewing, en triathlet från kalmar som kört Ironman ett par gånger.

Tänkt träningsupplägg:  insim,drills, 8×50 acc 1-4. serie 4×50 f3,4×100 f3, 4×200 f3 4×100 f3, 4×50 f3, Plus lite till. Summa: ca 3500m i snitttempo 2:00min/100m inkl vilan. Jag är riktigt nöjd med passet. Det är mycket lättare att simma med någon annan som säger vad man ska simma,  och någon som drar.

gisle sportcenter

Efter passet sade Pierre att jag ”saxar” mycket när jag sparkar rättar jag till det så kommer jag att bli lite snabbare. Detta trodde han skulle rätta till sig automatiskt om jag vrider höften mer. Jag ska tänka på detta när jag simmar nästa gång.

salming nonosense

Kommentera

