Det drar ihop sig till…..

Det drar ihop sig till årets största event.

The grand opening of 

 Salming Running Store

salming conceptstore

På fredag är det dags under pompa och ståt. Börje Salming kommer i egen hög person för att klippa band. Tyvärr kan jag inte medverka under fredagen.

team salming

På lördag finns det möjlighet att springa med Team Salming. Antingen följer du med på ett distanspass eller ett lite tuffare med Ultralöparen Carl-Olov Lannemyr (och kanske Löpardemonen Patrik Andersson ) i spetsen. Jag hoppas jag får möjlighet/kan ta rygg på Löpardemonen. Vi får se vad Joakim på Salming har planerat.

Mer om eventet kan du läsa om på Facebook: https://www.facebook.com/events/201546103388214/  ANMÄLAN sker i evenemanget eller via ett mail till event@salming.com. Märk ditt mail med Spring med Team Salming!

Detta har hänt……

Idag fyller jag 37år. Hur känns det då? Inte alls tycker jag. Jag är i mitt livs form. Jag har nog aldrig varit så vältränad som jag är nu. Visst har jag några cm runt midjan som jag inte hade i 20års åldern men dom har inget med min form att göra. Nog om det.

Sedan senaste inlägget har jag simmat och simmat och simmat. Det är riktigt kul att simma igen. Jag märker när jag fokuserar på tekniken så går det fortare och jag blir inte lika trött. Simning är ingen naturlig rörelse för en människa och ett rörelsemönster måste därför nötas in.

 simhall gnosjö!

Cykling och löpning har det således blivit mindre av. Men ett par pass på trainern och lite spinning har det blivit och jag tycker inte att jag tappat något. Igår körde jag 3x10min tröskel på löpband och det kändes riktigt bra. Jag sprang första i 4:00 tempo men fick då skäll av coach Robert Malmgren. han tyckte det gick för snabbt för mig. så jag sänkte till 4:15. Det är behagligt att springa så långsamt.

Igår fick vi på jobbet möjligheten att prova lite crossfit på Crossfit Ibex i Borås.

Crossfit IBEX

Kul att lära sig teknikerna från grunden.

På bilden nedan ser ni min kollega Samuel (http://samuelnorlen.com) som lyfter en sten på 96kg.  (Och jag med kompressionstrumpor och skivstång)

bild (2)

salming nonosense

 

2 reaktioner på ”Det drar ihop sig till…..

Kommentera

