Team Salming

team salming

salming nonosense

Lördagen den 29/3 bjöd på ett strålande väder när stora delar av Team Salming stod på Ekonomivägen 2 i Göteborg, eller närmare bestämt Askim. För en smålänning, som jag, är alltihopa där borta Göteborg. Vi stod och stampade nervöst. Vissa av oss hade aldrig träffats, vi hälsade artigt och frågade varandra försynta frågor. Vi väntade alla spänt på det stora eventet.

IMG_3049

Löpning med Team Salming

Till slut var alla som skulle vara med samlade. Jag, Kalle Wickström, Patrik Andersson, Wictor Magnusson Broder, KJ Danielsson och Carl-Olov Lannemyr.

Vi undrade nog alla om någon kommer. Lite innan öppningsdags bytte vi om till löparkläder, stämningen lättar, det skojas och skrattas. Patrik Andersson, LöparDemonen, berättar om upplägget. En kort jogg upp till Sisjön där blir det intervaller (75-60-45 sek) x4 med joggvila. Ingen press,  alla kan vara med efter förmåga och de som springer snabbt joggar tillbaka så vi håller hop gruppen. Det ska bli en naturskön, lättsam men framförallt rolig upplevelse med Team Salming.

De som kommer och vill springa med oss får naturligtvis provspringa i ett par Salming speed.

6734-3-salming_speed_male

Ett 30-tal löpare dyker upp. Det är både nybörjare och erfarna löpare. efter en bra uppvärmningsjogg och stretching drar vi igång med demonen i spetsen. Löpningen går runt Sisjön som ligger spegelblank i solskenet. Team Salming springer och snackar med deltagarna, de flesta är nöjda med skorna de fått låna. Det diskuteras löpteknik och fotisättningar.

Det blev succé flera av de som var med på löpningen köpte skor. fantastiskt kul.  Alla i teamet går runt och svettminglar med kunderna. Senare på dagen skulle löpanalysen förevisas. LöparDemonen får bli försökskanin

demon analys2Demon analys

Patrik Andersson på bandet

peter fröberg

Peter Fröberg går sedan igenom datan och ger tips hur man ska förbättra löpningen och ger exempel på övningar om testpersonen behöver träna något speciellt.

Efter en tuff dag på kontoret käkade vi en god middag på Lagerhuset. Vi satt och pratade om allt möjligt. Joakim ”OfficeRat” Sandin självutnämnde sig till TeamLeader. Det var en trivsam kväll. Jag kände mig som hemma i gänget, trots att jag inte gör sub33 på milen.

Vid 22 tiden bröt vi upp och jag satte mig i mitt vrak till Skoda och åkte hem. Då lossnar avgasröret. Jag kör igenom Göteborg och till Borås med en VRÅLANDE bil. När jag närmar mig Borås bestämmer jag mig för att stanna till på verkstaden på brandstationen och se om jag kan göra något åt det. Upp med bilen i billiften och fram med svetsen. Jag är därifrån på 10 min med en tyst bil.

Hem – Sova – Söndag: renovera – umgås med familjen. Efter ett kort stopp hemma åkte jag till baka till Göteborg. Jag är först ut av Salminggänget på löpanalysen.

IMG_3058

Butiken innan öppningsdags

Jag bytte om och blev riggad med receptorer. Lite intervjuer om de senaste skadorna, tid på milen och lite andra tider osv.

Jag fick springa uppvärmning i ca 5 min i distansfart. Därefter 1 minut i 14, 16, 18km/h mätningarna sker sista 10 sekunder i varje hastighet.

Därefter fick jag en genomgång på de olika kurvorna de fått fram i jämförelse med en elitlöpare.

IMG_3059

Detta är så mycket information så det kommer i ett separat blogginlägg.

salming-runlab-logo

Boka här: http://runlab.salming.com/in-swedish/

Jag tycker verkligen att om man är en seriös löpare så bör man lägga en slant på en löpanalys. De små tipsen jag fick av Peter Fröberg på plats gjorde skillnad direkt. Och imorgon får jag analysen och träningsschema på mail.

Kommentera

