Läget inför säsongspremiären

Växjö

Det bli ett kort blogginlägg för det händer inte så mycket just nu.

Det är 23 dagar kvar till Växjö Triathlon. Det känns spännande. Som vanligt har jag tränat för lite.

map_2014_1

Växjö Triathlonsbansträckning (klicka på bilden)

Mitt fokus har den senaste tiden legat på att bli av med ryggvärken efter ryggskottet. Det verkar ha gått bra för jag känner ingen smärta i ryggslutet eller mitt bäcken längre.

logo

Det har jag Amadeuskliniken att tacka för.

Därefter har jag fokuserat på löpning och löpstyrkan från Salming RunLab.

salming-runlab-logo

Jag är lite medgångstränare, när något går bra vill jag gärna fortsätta med det. Jag tycker att jag blir starkare och träningsvärken jag fått av övningarna har försvunnit.  Jag vet dock bättre,  jag borde fokusera på min simning.

cropped-skor.jpg

Jag känner mig stark i löpningen och ska köra lite snabbare intervaller inför Växjö i hopp om att jag ska få upp lite fart.

KJ Danielsson sade ”Ironmanträning är ett bra sätt att bli långsam på” Upplevelsen är nu att jag börjar bli just det. Även om jag har svårt att hålla nere tempot när jag löptränar. Jag försökte springa min vanliga runda i 5:00 tempo men hamnade ändå på 4:52 tempo då jag tappade fokus mot slutet och bara lät benen löpa på. Kanske ska jag redigera min raceplan inför Ironman Köpenhamn.

bild 3

Cyklingen rullar på, Jag har i stort sett fått den mängdträning jag önskat under vintern och våren och även där ska jag försöka få upp snabbheten med några lite rappare pass innan Växjö. Jag ska även plocka på tävlingshjulen och testa dom riktigt ordentligt vad dom går för.

openwater

Simningen är ju som den är, jag ska försöka simma lite mer och jag hoppas jag hinner få något pass öppet vatten. Jag gillar dock inte att det är så kallt i vattnet. Kanske ska jag köpa en neoprenhuva.

Husvagnen är nu uppställd på Hagöns Camping i Halmstad.

toplogo

Det kommer att bli min träningsbas för sommaren. Fin simning på Brottet Simarena, Nissan och i havet. Halmstad Triathlons fina cykelbana har jag färsk i minnet och härlig förhoppningsvis solig plattlöpning  finns runt hela Halmstad.

Kommentera

