Umara

Umara

Andreas Lindén väckte mitt intresse för Umara Sports produkter när han skrev på sin blogg att han har en ny Energisponsor (länk).

Det finns massa information på Umara Sports hemsida om vilka ämnen som finns i deras produkter men även vilka som de utelämnat och varför.

För ett litet tag sedan fick min arbetskollega och skidåkaren Samuel Norlén kontakt med Umara Sport av en slump. Jag läste på hans blogg (länk till inlägg) om hur han tänkt använda Umara Intend och Umara Sport.

Vid ett tillfälle frågade jag om jag inte kunde få prova lite sportdryck och självklart skulle jag få det, han skulle bara snacka med Marcus Gustavsson på Umara.

 logo-3

Idag kom ett sms från Samuel, tydligen ville Marcus prata med mig. Jag ringde upp.

I ett avslappnat samtal där han undrade över trafiken på min blogg och lite hur min framtid ser ut bestämde vi att vi skulle träffas i ett för mig förutsättningslöst möte.

Vad händer mer då?

Växjö

På Växjö Triathlon får det bära eller brista. Jag provkör Umara på tävlingen. Man måste våga för att vinna.

I helgen har jag servat cykeln……

Jag började med att byta bromsklossar

bild 3

och ställa in så bromsarna tar perfekt

Jag passade på att momentdra kassetten på diskhjulet

bild 2

Ny kedja och tvätt av hela drivlinan. Nya kedjan blev fantastiskt snygg på min ovala Rotorklinga

bild 1

KMC X10SL Gold

Ny är cykeln tvättad och redo för årets första tävling. Synd att inte jag är det.

bild

Cykelsko? Tempodoja?

Kommentera

