Simningen och lite om det andra

bryggan (1)

Sedan det senaste inlägget har jag börjat simma riktigt mycke mer öppet vatten. Det beror främst på att min GPSklocka visar att jag har blivit snabbare.

Det känns helt fantastiskt bra i vattnet och när jag slutar simma blir jag nästan gråtfärdig när jag ser vad jag presterat i vattnet. Jag har kämpat med simningen så länge och kanske har jag nu fått resultat. om nu GPSklockan stämmer.

klocka

250m intervaller

klocka (2)

2km i sträck

klocka (1)

2x500m 2x1000m

Jag ska prova att simma i en annan sjö och i bassäng för att uröna om de fin resultaten beror på något fel på GPSklockan eller om jag faktiskt blivit bättre simmare.

kväll Välorna kväll

bryggan (3)

De flesta simmpassen sker kvällstid

skor (3)

Löpningen är stabil som aldrig förr. Jag var ute och sprang 20km i 4:45 tempo och hade jag bara haft mer tid kunde jag sprungit några km till. Jag är lätt i steget och löpningen är jag inte orolig i någon distans.

skor (1)

Maries Salming Distance har kommit

Idag hade jag planerat 90km cykel i en ganska kuperad bana med inslag av 2 långa flacka partier. Ja gick ut hårt och tänkte testa cykelformen lite. Efter ca 30km började det blåsa mer och mer och vid 40km jag gick rakt in i väggen.  Trampade moloken hem och fick ihop 57km. Lyckades efter en kort vila ändå springa 2km i IMtempo.bild 1 (1) bild 2 bild 3 bild 4

Inför Vansbro triathlon kommer jag träna på i stort sett som vanligt. jag kommer dock att dra ner på mängden men behålla farten sista veckan.

salming nonosense

Kommentera

