Inför Vansbro Triathlon

VansbroLoggatillhemsida_vit

Dags för årets B-tävling.

Jag hade en plan inför Vansbro Triathlon. Jag skulle ta testa mig själv vad jag går för veckan innan raceweek och sedan köra några korta träningspass i högt tempo på tisdag (idag) och onsdag och sedan vila till lördag. Men jag har fått magkatarr i helgen så planen har redan spruckit.

Jag får helt enkelt avvakta och se om jag kan träna över huvud taget i veckan.

Men jag får iallafall möjlighet att testa mitt energitänk och utrustningen inför KMD Ironman Copenhagen.

Jag har ju tidigare stuckit ut hakan lite och sagt att jag ska under 4:30 på halv Ironman, som det känns nu kommer jag inte att klara det. Jag tror det spricker på cyklingen, jag har inte tränat så mycket fart på cykeln.

Däremot hoppas jag att jag kan slå min tid från Tjörn.

2013-08-31 4 I mål (3)

I mål på Tjörn

men någon form av raceplan kan jag ju presentera så här kommer den.

simning 1900m: 35 min

T1: 2 min

Cykling 90km: 2 timmar 30 min

T2: 2 min

Löpning: 1 timme 35 min

Sluttid: ca 4 timmar 45min

På lördag får vi se om kroppen levererar. Den kommer ju få vila ordentligt iallafall, om nu magkatarr är vila.

salming nonosense cropped-skor.jpgsalming-runlab-logo

 

Kommentera

