På väg till Vansbro

Då var det dags att åka till

I onsdags körde jag mitt ”lugna nerverna pass.” Det blev en liten sprint bestående av 870 m simning, 18,2km cykling och 4,2km löpning. Det gick riktigt bra, kroppen svarade perfekt och den gillade verkligen farten och ansträngningen. Ett riktigt bra sjävförtroendepass inför Lördag.

xx

Jag jobbar dygnet i Borås så imorgon bitti ska jag bara åka hem till alla mina grejer som ligger packade i källaren. Det är bara att packa bilen och dra iväg. Allt är putsat och fejat, och jag har limmat nya tuber på hjulen.

xxx

vittoria corsa cx tubular

Det är en lång resa som väntar mig och för att fördriva tiden tänkte jag att jag skulle lyssna på tripodden.

avatars-000090618868-ck0jis-t200x200

Gå in där och lyssna på bra poddar om svensk triathlon mm. Bland annat  en podd om Vansbro Triathlon och med KJ Danielsson som snackar om SM i Långdistans Triathlon som även är kval till VM nästa år.

Lycka till att försvara din SM-titel på distansen, KJ!!!

KJ

KJ danielsson, http://trikj.se/

VansbroLoggatillhemsida_vit

Varför har jag valt Vansbro då? jo, Vansbro ligger bra i tiden för mitt huvudmål. Det är 6 veckor innan KMD Köpenhamn Ironman så hinner jag testa utrustningen, energiplanen och köra för fullt för att testa formen. Jag hinner ändå återhämta mig fullt innan nästa tävling.

beet it sport shot

har laddat med en shot om dagen

 Umara

Umara Intend 30 min innan tävlingen

High5-IsoGel-Sachets-25-x-60g-Energy-Recovery-Gels-CitrusPlus-Caffeine-0

60g Gel/h under cyklingen

Dessutom erbjuder Vansbro triathlon på en snabb och fin bana och under året har ju målet varit att gå under 4:30 på Halv-ironman. Nu har jag ju reviderat det målet lite och med de förutsättningarna som SMHI spår lär jag inte lyckas med det.

karta_vansbro_triathlon_simningolpning            karta_vansbro_triathlon_cykel

     Simningen och löpningen                                           Cykelbanan

Min största farhåga nu är att simningen kommer bli inställd för att det blir för kallt i vattnet, den kommer troligen då bli ersatt av löpning. Det blir riktigt tråkigt i så fall. Nu när jag simmat så bra på träning vill jag ju testa mig på en tävling.

Ni som vill följa min framfart live på lördag kan använda länken nedan.

Länk till Marcus Aronssons resultat

Min Teamkompis från Team Salming kommer köra med och här nedan hittar du länken till hans resultat

Länk till Kalle Wickströms resultat

Kalles Blogg

Vill du söka på någon annans resultat så klicka nedan

http://vansbro-triathlon.r.mikatiming.de/2014/

http://www.vansbrotriathlon.com/

salming-runlab-logo salming nonosense cropped-skor.jpg

Kommentera

