18 dagar kvar till start

20140709-082131-30091416.jpg

Det drar ihop sig till min Ironmandebut. Nu ska all mängdträning vara klar (det är den naturligtvis inte) och toppningen ska börja. Man är aldrig tillräckligt förberedd.

I veckan kom KMD Ironman Athlete Guide för 2014 ut. Det är mycket att läsa och planera för. Spännande läsning, många regler och mycket att ta till sig.

boda

Umara Sport och Umara Intend

I min nutritionsplan har jag nu kommit på att jag kan ha med mig ett vätskebälte till löpningen.  Efter konsultation med Simon på Umara vet jag nu att jag kan blanda alla alla flaskor färdiga på morgonen så jag slipper stå och kladda med det när jag ska växla.

Utdrag ur mailet: Både sportdryck och Intend klarar att vara färdigblandade i ca 1-3 dagar i kylskåp. Ute i normaltempererat väder skulle jag säga att max 12-24 är gränsen. Det är proteinet som när man blandar det själv utsätts för bakterier i luften och kommer likt mjölk som står framme härskna.

I förra inlägget skrev jag om min planerade cykeltur från jobbet i Borås till Halmstad. 16.8 mil fick jag ihop och det var motvind hela vägen. Motvinden tillsammans med  nästan 1000 höjdmeter gjorde att jag fick det riktigt slitigt i slutet.  Gjorde några andra vägval än de på kartan. Men det var en bra cykeltur.

Borås till halmstad

bild 8

Cykelselfie utanför Östra Frölunda

bild 6

Fikapaus

Planen under semestern var att jag skulle hinna träna mycket, men som vanligt skiter sig planeringen då jag inte är ensam i min familj (!). 4 personer 4 viljor, vissa har mer vilja än andra. Jag har försökt kompromissa så att jag inte bara tjatar om att jag vill träna. Det har gått sådär…..

20140709-082024-30024541.jpg

Semestern har ju som sagt spenderats på Hagöns Camping. Det har gett mig möjlighet till fin morgonlöpning och cykling.

bild 1

morgoncykling

På löpfronten har jag enbart sprungit distans. Löpningen är fortfarande så stabil att jag inte är direkt orolig. Jag har inte gjort ett enda löppass under 20km de senaste veckorna. Innan har jag ju sagt att jag ska springa i Köpenhamn med Salming Race. Men nu lutar det mot Salming Speed istället. Jag har haft riktigt bra löppass i dom skorna.

bild 4

Bäst löpkänsla har jag fått i mina Salming Speed.

Jag har fokuserat på fart på mina cykelpass därför har de varit ganska korta (under 5 mil) men med bra fart

bild

Älskar min Cykel

Och så var det ju det där med simningen. Jag har bara fått till 2 ynka pass simning. Varför blir det alltid så? När man väl tycker man börjar få ordning på 2 grenar så är det ju alltid en som släpar. De kommande veckorna måste jag få till bra OW-simning. Folkes göl är ju tacksam att simma i så dit kommer jag åka några kvällar och skrämma skiten ur regnbågsöringen dom planterat där.

I skrivandets stund var första arbetspasset efter semestern, jag passade på att cykla till jobbet. Det är verkligen en ynnest att ha 90km till jobbet.

Slutligen så har jag lyckats genomföra årets träningsutmaning som jogg.se utlyst.

bild 3

Kul utmaning

salming nonosense cropped-skor.jpg TS-Logo-N-tverk

Kommentera

