13 dagar kvar

Rainbow KMD ironman CPH

Som sagt, det är inte många dagar kvar. Jag försöker få till så många träningspass som möjligt. Inte för långa men med hög intensitet. Idag har jag sprungit på på löpbandet och kört Salming RunLabstyrka. Det blev 4×4 minuter med lång joggvila i race pace. Det känns som det borde sånär på  lite smärta i en hälsena som jag haft några dagar. känns det inte värre än idag så ska det nog läka ihop.

salming-runlab-logo

Jag  gjorde ett riktigt bra öppet vatten-pass i Folkes göl i förrgår.

bild 2

Gräsänderna tjuvstartade

Jag simmade 4 km i race pace. Det känns otroligt bra. Jag simmar alltid avslappnat i gölen, det gör att det går fort och jag  har krafter kvar när jag går upp. Jag hoppas jag kan behålla lugnet i Köpenhamn. Då kommer simningen gå jättebra.

bild 1 (1) bild 3

Före-och efterbilder, syns det att jag är lycklig?

Resten av veckans träning har jag planerat som följer:
Imorgon ska jag försöka få till ett minitriathlon. Simma 1-2 km öppet vatten, cykla 40-50 km och springa 10-15km. Vila onsdag och torsdag. Sen simma och springa några pass till helgen.

Sen är det Race week. Hur jag tänkt träna då kommer jag skriva om i nästa inlägg.

Vad funderar jag på just nu?

Jag har börjat fundera på vad jag ska lägga i de olika påsarna vid T1 , T2 och after race påsen. Det jag kommit fram till just nu är:
T1 blå påse:
Hjälm
Cykelskor
Sockar
Glasögon
Racebelt med nummerlapp

T2 röd påse:
Löpskor
Keps/skärm
Umara intend
vätskebälte

I after racepåsen lägger jag  träningsoverallen och skorna jag har på mig på morgonen, schampo, handduk. Jag kommer även att stuva i väskan för mina simgrejer när jag gjort mig i ordning för simningen. Jag får kolla runt lite hur alla andra har gjort, det kan väl inte skilja jättemycket på hur jag tänkt hittills.

salming nonosense20140709-082101-30061272.jpg    salming-runlab-logocropped-skor.jpgnative fitness decalprodukter-banner

Kommentera

