Raceweek

20140709-082131-30091416.jpg

Äntligen Race week!

Förra veckan träningsfacit blev kanon. Lätta löpintervaller och Salming RunLabstyrka i måndags.

salming-runlab-logo

Minitriathlon i tisdags och ett bra simpass i Fredags och löpning i Lördags.

b (4)

Gräsänderna var med som vanligt

bild 2bild 3

T1 och T2 i den ihopsvetsade skrothögen

Denna veckan har jag påbörjat min rödbetsjuiceladdning. En rödbetsjuiceshot om dagen ända till race day, då kommer jag ta två shots två timmar innan start.

beet it sport shot native fitness

I veckan kom det en leverans från Umara. Grejerna kom dagen efter jag beställt.

bild 5
Umara Intend och Umara sport mitt i cockpit i ett stökigt trainerrum.

I måndags hade jag tänkt köra ett litet triathlon i race pace igen. Men jag ställde in delar av det. Eller rättare sagt jag ställde in det mesta av det. Jag simmade 5x100m i Annebergssjön och regnet fullständigt öste ner.

c (5)

Jag frös fantastiskt om fötterna, men det var varmare i vattnet än i gräset och på bryggan. Väl i vattnet var jag sugen på att simma, så är det ju oftast.  Moder natur bjöd på ett fantastiskt skådespel när regndropparna slog ner i vattenytan. Det är riktigt synd jag inte hade en vattentät kamera.  Efter simningen sprang jag in i omklädningsrummet och bytte till fodrade cykelkläder.

c (4)

Tanken var då att jag skulle köra några 90s intervaller i race pace, men jag frös om fötterna så jag bestämde mig för att öva växling med skorna på cykeln. Löpningen ställde jag in helt.

c (1)
Observera de nya snygga dekalerna på framhjulet.Tack Decalprodukter för dom.

decalprodukter-banner

Idag Onsdag jobbar jag, då ska jag springa på löpband och cykla monark på gymmet. Det bli 5 min uppvärmning och sen kör jag 90s varannan cykling och löpning. Tre av varje eller så och sen Salming Runlab styrka. Torsdag blir vila.

När jag kommer till Köpenhamn på fredag ska jag först gå och registrera mig och sedan gå på raceinfo.

copenhagen

På eftermiddagen ska jag försöka få till en simning vid Amager strandpark där simingen är på Söndag. Det kan vara skönt att orientera sig lite.

Mycket snack om att det blir dåligt väder i Köpenhamn. Rapporterna växlar fram och tillbaka. Hoppas det inte blir riktigt så dåligt som vissa medier säger.

Finns det något intressant att skriva om på fredag så kommer det ett inlägg då annars blir nästa inlägg på Race Day.

salming nonosense

20140709-082101-30061272.jpg    salming-runlab-logocropped-skor.jpgnative fitness decalprodukter-banner

Kommentera

