Offseason

Då var det dags att väcka liv i den här halvdöda bloggen. Det är svårt att leverera inlägg när man inte har något intressant att skriva om, men här kommer något iallafall.

Sedan säsongsavslutningen i Köpenhamn och semestern på Rhodos har jag inte tränat något alls. Eller rättare sagt jag har inte utfört någon målinriktad träning.

Jag har haft en del att göra som har tagit tid och ork från träningen. Lekstugan har jag snickrat klart, Marie har målat och inrett den. Jag har börjat renovera ett rum, taket ska spacklas, slipas och målas, väggar ska tapetseras osv. Jag har även börjat jobba extra på Kjellbergs några dagar i veckan för att finansiera livet och triathlonkarriären.

kjellbergs_logo_social

På jobbet  i Borås har vi ju schemalagd träningstid och där fick jag ont i vänster hälsena av innebandyn.  Så då har jag gymmat lite istället, jag har kört lite olika övningar, lite för att prova fram några övningar som jag tycker passar för min framtida triathlonkarriär och lite bara för att det känns bra. Nu när jag vilat hälsenan några veckor provsprang jag några 4×4 intervaller i 4:15tempo. Jag fick inte ont och kommer köra fler 4×4 under hösten. Fast lite snabbare.

Träningsprogrammet för hösten är inte riktigt klart, men jag har fått fram lite av en struktur. Träningen kommer bestå av styrketräning  enligt mitt inte färdiga schema och trainer i källaren och simning likt jag gjorde förra hösten. Jag har fått tag på ett simträningsschema från swimsmooth.se som jag tänkte följa.

swimsmooth

Trainersäsongen ligger som sagt för dörren. Ett pass har jag kört redan, det var väl sådär kul. Därför kommer jag inte heller träna jättestrukturerat under November-Januari. Jag kör dom passen jag vill för att jag ska finna glädjen i min källare (?).

Umara.jpg

Samarbetet med Umara är ju som sagt klart sedan tidigare. Kolla in den fina sidan de lagt upp om oss ambassadörer

http://umarasports.com/ambassadorer/

Håll utkik på deras hemsida för fler nyheter. De kommer leverera fler roliga produkter i höst och under 2015.

cropped-skor.jpg

Samarbetet med Salming kommer även det att fortsätta. Även här kan man hitta lite information om oss ambassadörer.

 http://www.salmingrunning.com/ambassadors.aspx

Jag och Kalle ska åka och hälsa på Joakim ”OfficeRat” Sandin på Salming HQ den 14 november. Det blir intressant. Vad vi kommer fram till får vi se. Jag har hintat lite om min plan och Salming har hintat lite om hur de tycker. Vi får se var vi möts. Mer om det på bloggen när allt är klart.

I övrigt har det blivit klart att Salming öppnar en löpbutik i Stockholm under våren. Salmings produkter sprids över världen och det man ser skorna och kläderna dyka upp lite här och var. Det är bara att gratulera Salming till den fina utvecklingen.

salming nonosenseumara.jpg    salming-runlab-logocropped-skor.jpgnative fitness

Kommentera

