Lite allt möjligt

Det har faktiskt hänt en del sedan förra inlägget. Det blir roligare att skriva en uppdatering när den innehåller något vettigt för en gångs skull.

Förberedelserna och planeringen inför  2015 börjar bli klara, det är bara lite träning som saknas.

De tävlingarna jag funderar på att köra är

23/5 Göteborgsvarvet (BrandSM)
31/5 Växjö Triathlon (olympisk)
27/6 Halmstad Triathlon (Halv Ironman)
15/8 Ironman Kalmar (Anmäld)
29/8 Tjörn Triathlon (BrandSM i Halv Ironman)

Hoppas bara planeringen går igenom ”familjefiltret”

 Salming HQ
Salming HQ by night

Jag och Kalle var på Salming HQ och skrev nytt avtal med Salming. De verkar nöjda med min prestation under året för de ville skriva avtal på 2 år. Det är en härlig stämning på deras kontor. Full fart men ändå har de tid att hälsa och fråga hur det är.

På en karta har de satt knappnålar på alla butiker där de säljer Salmings skor och en knappnål där ambassadörerna finns. Hela Småland är tomt, sånär på en blå knappnål i Gnosjö. Vi måste göra  något åt detta. Om övriga i Sverige har nära till en Salmingsko borde även smålänningarna få det.

Team Salming

 När upprördheten över Småland lagt sig visade Jocke den kommande skokollektionen. Förutom uppdateringar på storsäljarna  Salming Speed, Distance och Race kommer att innehålla en snygg trailsko. De som fått testa den hittills har varit positiva.

Det ska bli riktigt spännande att få prova de nya produkterna till våren.

Salming trail
Salmings trailsko som nu är hos KJ i Hedemora för prototyptest. 

Salming Trail 2
Snygga färger på Salming trail

Av en händelse började jag maila lite med Rasmus Henning på Trinordic.

trinordic-logo
Den konversationen slutade med ett samarbete med Huub. Så nästa säsong kommer jag simma i en Huub Archimedes 3.5

Arch_suit_3_1024x1024

huub

Jag har diskuterat en del med KJ Danielsson och han kommer att coacha mig med träningsschema nästa år. Jag tror och hoppas att detta kommer att ge mig en enorm utveckling så jag kan uppnå mina höga mål som jag satt inför nästa säsong. Gött att  man har sån kompetens i Team Salming,

KJ
KJ Danielsson

Tycker att jag lyckats träna ganska mycket kvalitetsträning trots ett hektiskt liv.  (Normalt familjeliv??) Jag jobbar som vanligt på räddningstjänsten men de senaste veckorna har jag även utbildat blivande deltidsbrandmän i fallskyddsarbete och tagit motorsågskörkort med inriktning för räddningstjänst. Mitt i allt detta har jag jobbat extra på Kjellbergs. Det låter ju onekligen som att det inte finns tid för träning. Men jag lyckas smyga in lite här och var. Man får träna på tidig morgon och sena kvällar ibland lunchträning och ibland lyckas man få någon kollega att täcka några timmar så hinner man iväg och simma.

simhall gnosjö!
Töllstorpshallen

Tränar man på tidig morgon eller sen kväll kan man ju känna sig lite oinspirerad och trött. Det brukar lite Umara Intend råda bot på. Att tänka på är att om du tar en full dos Intend på kvällen kan det blir lite svårt att somna. Jag brukar ta en halv dos.

boda
Umara

Jag har de senaste veckorna fokuserat på löpning och simning. Jag är nöjd med min simform så här på försäsongen. Den fina formen beror nog jag har fått lite simträningstips från Pär Törnhult på Tripodden. Lite fina teknikövningar som gjort att jag hittat ett avslappnat sätt att simma. Jag tycker att det går rätt fort. Jag är iallafall snabbare nu än i somras.

Tripodden
Tripodden.se

Även löpformen börjar komma tillbaka. Jag har löpt många fartpass och det ger resultat. De flesta består av 4-6 minutersintervaller i 3:37-4:00 minuters fart. Jag ska öka hastigheten ytterligare på de kortare intervallerna. Jag planerar att köra lite 10 minutare med, det känns som tidseffektiva fartpass.

Tyvärr betyder de här fina resultaten i löpningen och simningen att cykelbenen är helt odugliga.  Så nu ska jag försöka byta några löppass mot trainerpass i källaren.

Paincave

November är snart slut och så även Movember. Idag tog jag farväl av en månad gammal vän, Salmingmuschen. Det är med blandade känslor jag rakade av den. Den skänkt mig en del glädje i form av kommentarer från min omgivning.

Movember

Med det leendet avslutar jag detta inlägget.

Ha det bäst!

salming nonosense
umara.jpg
    salming-runlab-logocropped-skor.jpgnative fitness

 

2 reaktioner på ”Lite allt möjligt

Kommentera

