Semester, planering och förhoppningar

Jag är verkligen oduglig på att blogga så här års.
Men här kommer ett litet inlägg om vad som varit och vad som kommer.

Först av allt!

www.Umarasports.com

Passa på att beställa på Umara med denna fina kampanjkod: UmaraMarcus

IMG_4329

Som jag skrev i förra inlägget har jag ju gjort lite planering och de tävlingar som är klara är:

23/5 Göteborgsvarvet (BrandSM)
27/6 Halmstad Triathlon (Halv Ironman) Fick jag i Julklapp av Marie
15/8 Ironman Kalmar (Anmäld)

de som fortfarande ligger på planeringsstadiet (oförhandlade) är:
31/5 Växjö Triathlon (olympisk)
29/8 Tjörn Triathlon (BrandSM i Halv Ironman)

Jul och nyårshelgerna passerade men mycket stress och bråda dagar. Jag fick en del bra träningspass på jobbet och lite simning, men av någon anledning har jag inte registrerat all träning på Tri.se. Jag gjorde dock några 20 min FTPtest på cykeln. Första testet var riktigt odugligt men det beror nog på uppehåll från cyklingen vilket straffade sig rejält.

Så här har utvecklingen sett ut:

7/12 FTP=215W
11/12 FTP=220W
29/12 FTP=238W

 Idag gjorde jag ett nytt FTPtest och det gav FTP=238w detta är ju efter vår Sälensemester som avslutades i lördags. Det känns hoppfullt inför 2015, jag hoppas ju att slå mina tider från förra året.

IMG_4328

Idag har jag även kört igenom träningsschemat jag fick på min Salming RunLab Analys. och lite tung styrka bestående av marklyft och knäböj. Det känns bra att vara tillbaka i gängorna igen. Hoppas att jag kan få kontinuitet i träningen igen.

IMG_4532IMG_4531

Nästa vecka ska jag träffa Andreas Bogesten han ska hjälpa mig med simningen och jag ska ge honom allt jag vet om löpning, kanske får jag med honom till Kalmar 2016. Det vore kul att få en riktigt bra sparringpartner på nära håll.

Apropå Sälen…..

Det var riktigt skönt att komma iväg till Sälen och åka utför med familjen bra väder hela veckan och fina backar.

Foto 2015-01-05 13 35 19
Foto 2015-01-07 13 33 40 Foto 2015-01-08 10 30 14 Foto 2015-01-09 13 39 00

Hemresan var dock värre då Egon drabbade oss dubbelt med snöstorm de första 15 milen och sedan försökt han slänga en rutten gran över vår bil så jag fick bromsa och väja. Alla i bilen skrek över detta spektakel och ville hem.

Hoppas alla får en god fortsättning på året med många fina träningspass och fina stunder med era nära och kära.

Besök gärna mina sponsorer nedan.

salming nonosense

20140709-082101-30061272.jpgIMG_4329

salming-runlab-logo

  native fitness

Kommentera

