Simfokus

Simningen med Andreas gick bra. Andreas sa att jag simmade inte så dåligt som han trodde och jag simmade sämre än jag trodde.

simhall anderstorp

Det jag fick med mig att öva på tills vi ses nästa gång var:

1. Inte korsa mittlinjen (vilket jag inte trodde att jag gjorde)
2. Lyft inte huvudet så högt när jag andas
3. Sparka inte så frekvent

Allt detta sammanlagt gjorde att jag ålade (bl.a.) mig fram i bassängen. När jag rättade till dessa grejerna så fick jag bättre flyt i simningen.

Här kan man se min simning:
Youtube
Youtube

Tanken var ju att jag skulle jobba med dessa grejerna i veckan och sedan skulle Andreas kolla på det igen. Men efter 2 dagars VAB fick jag jobba på samma förkylning som dom hade. Sånt är livet.

Hoppas jag snart kan posta ett inlägg där jag kan visa att jag faktiskt simmar bättre.

salming conceptstore

I veckan var jag och besökte Salming HQ för att inhandla lite födelsedagspresenter till Marie.1274300_SALMING_RUNNING_TIGHTS_WOMEN_549salming-running-accessories-run-ankle-sock-3pack-2salming-running-accessories-running-wool-sock

   Det blev löpartights, träningssockar  och en skön dress att mysa i hemma.1164540_SAL_CORE_HOOD_WOMEN_KNOCKOUT_PINK_1415_314 1164542_SAL_LIFESTYLE_CORE_PANT_WOMAN_SR_1415_pink_NY_308

Det blev riktigt snyggt. Jag kan verkligen rekommendera ullsockarna, kanonsköna att ha nu när det är kallt i löparspåret.

Artikeln ”Veckans Triathlet” som Runners World publicerade har precis passerat 1000 visningar. Vad roligt att så många sett den.
Veckans Triathlet

Besök gärna
Salming Running Academy på Youtube
academy_logo

och

mina sponsorer nedan.

salming nonosense

20140709-082101-30061272.jpgIMG_4329

salming-runlab-logo

  native fitness

Kommentera

