Årets tävlingsutrustning

Lite nyheter har tillkommit i årets bestyckning. Jag tänkte ägna detta inlägget åt det.

När det gäller simning är det ju först och främst min nya våträkt. Huub Archichimedes 3:5

Arch_suit_3_1024x1024

Jag hade en mailkontakt med Rasmus Henning i slutet av 2014, konversationen slutade med jag fick ett bra pris på en Archimedes

Jag har valt den dräkten för att den har fått riktigt bra recensioner runt om i världen. När jag testade dräkten för första gången förstod jag varför. Den sitter helt fantastiskt bra.

Utöver detta har jag införskaffat ett par Olander simglasögon,

Olander Wide Screen Metallic Olander Wide Screen Metallic
Vi får se om jag kommer tävla med dessa eller om jag kör vidare med mina Zoggs predator.ZOGGS_PREDATOR_F_4f1aa51960af4Zoggs Predator

Jag är riktigt sugen på att prova Huub Aphotic,

huub aphoticHuub Aphotic

Frågan är bara om Aphotic är värda £40+frakt från England.

Raskt vidare till cykeln.
1 (1)

Här har hänt lite grejer. Jag kommer köra vidare på min Trek Speedconcept, mitt diskhjul är fortfarande Extreme och framhjulet ett 90mm kolfiberhjul från Kina.
Däcken jag kör på är Vittoria Corsa Evo CX II Tub 23mm

En ny hjälm har jag investerat i. Det blev den jag gått och trånat efter länge
IMG_4959 IMG_4966 IMG_4969 IMG_5006
Rudy Project Wing57

Speedboxen har jag bytt ut till Speedbox 2 som är lite större och smidigare att packa gel i. Den gamla är till salu här: LÄNK!!

11880_C_1_Speed_Concept_Speed_Box_II IMG_5041
Nya Speedbox 2 vs Speedbox (100kr inkl frakt)

Sadeln är ny för året.
2014-ism-adamo-prologue
En ISM adamo prologue.

Jag har kört några pass på den och vi kommer bra överens, även om det blev lite skav i början.

Effektmätare

Japp!! Jag har blivit med effektmätare. Valet föll på Stages som är väldigt prisvärd. Installationen är enkel. Man byter bara vänster vev, parar ihop den med din ANT+ eller bluetoothenhet å så är det klart.

crankpile Stages Powermeter

IMG_5164 IMG_5166

Jag impulsköpte en Garmin Edge 800 för att hålla reda på watten. Den har jag placerat på flaskan jag har mellan armarna. Jag ser alla fälten tydligt och den smiter perfekt ner mellan armarna utan att förstöra aerodynamiken.

Jag har bytt ut min ovala Q-ring Rotorklinga mot Osymetric hoppas på att detta kommer ge mig lite mer fart i sommar. Jag köpte klingan i Andreas Lindens Webshop. Gör du det med 🙂
http://shop.andreaslinden.se/

IMG_4892
Till detta har jag köpt en ny kedja,  KMC-X10SL gold den fungerade bra förra året så jag fortsätter med den.

IMG_4887
Jag har bytt jockey wheels till kolfiber med keramiska lager.

Inte helt otippat springer jag på skor från Salming
IMG_5075

Favoriten är helt klart Salming speed som lämpar sig på alla distanser. Men jag har som utgångspunkt att springa i Salming Race upp till och med Halv maraton och från halvmaraton och uppåt i Salming speed.

salming speed1284025_SAL_RUN_RACE_MEN_MIRROR_S15_FREE
Salming Speed och Salming Race

Min tävlingsdräkt i år kommer från Huub

huub long course tri suit
Huub DS Long Course Tri Suit
Läs mer om dräkten här: LÄNK!

Den sitter riktigt skönt, som ett extra skin, just nu är den tillsammans med hjälmen på tryckeriet, Freemax. Alla sponsorers loggor ska på.

Erbjudandet gäller fortfarande
Kontakta Daniel på Freemax.se och ange ”Marcustriathlon” som referens så får du 25% på beställningen

Direkt: 0371-226311
Mobil: 0702-365850
daniel@freemax.se

Lite övrig utrustning utan vidare kommentarer
IMG_5177Freemax tryckIMG_5179
min ”reservdräkt” 2xu Compression tri suit

IMG_5167 IMG_5163
Benvärmare och Armvärmare

2xu calfIMG_5176
Calfguards med Compression och Bontrager skoöverdrag

IMG_5172
Oakley Jawbone och Oakley Radarlock – Lite feta glajjor att cykla och löpa i.

Besök gärna
Salming Running Academy på Youtube
academy_logo

och

mina sponsorer nedan.

salming nonosense

20140709-082101-30061272.jpgIMG_4329

salming-runlab-logo

  native fitness
freemax logo

Kommentera

