Kiropraktorn mm.

Här kommer en kort uppdatering om mina senaste förehavanden

salming-runlab-logo

Under mitt besök på Salming RunLab påtalade Peter Fröberg att jag troligen hade en liten låsning i ryggen. Han ordinerade ett besök hos kiropraktorn.

logo
http://www.amadeusklinikengislaved.se/

Eftersom jag går regelbundet till Amadeuskliniken bokade jag tid och där har jag nu varit.

Det är verkligen roligt att komma till David (Johan är minst lika kompetent) på Amadeuskliniken. Det är skillnad att gå till en kiropraktor som är van vid att jobba med idrottsmän (får jag kalla mig det?). Han har planerat mitt besök, han har till och med förberett med någon magnetterapimojäng. Innan han undersöker mig frågar han om hur träningen går, om jag planerat någon särskild träning idag och när nästa tävling är. Han undrar och är nyfiken över hur snabbt man kan springa en halvmara jämfört med om man cyklat innan osv.

 Amadeuskliniken 2
Behandlingsrum

Han undersöker mig och justerar bäcken, ländrygg, bröstrygg och nacke. Bröstryggen knakar ordentligt, det är riktigt skönt när det släpper. Därefter är fick jag ligga på några plattor som vibrerade det är tydligen den här magnetmojängen.
Amadeuskliniken
Det gör man för att minska  inflammationen där man precis har varit och knäckt. Får jag ändå ont så ska jag kyla på de ställen som värker.

Så önskar han mig lycka till och säger att vi ses i Halmstad för han tänker komma och titta.Om jag känner att jag behöver besöka honom innan Kalmar så har han semester vecka 28 så jag planerar med det.

En kort promenad ska man alltid ta innan man viker ihop sig i bilen så jag passade på att posta en såld våtdräkt och köpa Grönfri till altanen som ska skuras.

Nu är jag fit for fight i ryggen. Några hårda intervaller och långpass denna veckan sen är det vila innan Göteborgsvarvet

gBg varvet
Målet har ju varit att gå sub90 men det är frågan om det går. Våren har verkligen varit usel ur ett träningsperspektiv, ingen kontinuitet alls.

Men vi får se vad jag kan kräma ur kroppen de sista dagarna innan vilan.kräm
Det som ska ut?

Besök gärna
Salming Running Academy på Youtube
academy_logo

och

mina sponsorer nedan.

salming nonosense

20140709-082101-30061272.jpgIMG_4329

salming-runlab-logo

  native fitness
freemax logo

Kommentera

