Inför Halmstad triathlon 11.3

 Halmstad Tri (2)

Förberedelserna inför årets första halva ironman är väl så där.

Halmstad Tri (1)

Jag har åter igen tränat för lite. Men jag tror ändå att jag ska kunna prestera någorlunda enligt plan. Jag ska i alla fall göra ett försök.

Jag sprang Järnbärarloppet i Gnosjö. Det blev åter igen en bra indikation på min löpform.

Foto 2015-06-13 12 49 50 (1)
Enligt min GPSklocka 38 min 57 sek. vilket resulterade i en 4:e plats

Förra veckan körde jag ganska hårt. Jag cyklade bl.a. till och från jobbet, 170km in på kontot.

Därefter har jag släppt på mängden och i måndags simmade jag tillsammans med Robert Nydén.

Foto 2015-06-22 17 26 08 Foto 2015-06-22 17 26 37 (1)
Tanken med passet var att simma i tänkt tävlingsfart. Det gick över förväntan.

Idag, Onsdag blev det brickpass här på jobbet. det blir 15min uppvärmning på wattbiken och 3×2 min intervaller och därefter direkt på 3×2 min löpintervaller på löpband och sedan nerjogg.

Målet med Halmstad Triathlon är att ge mig en indikation på hur jag ligger till i min träning inför Kalmar Ironman. MEN naturligtvis vill jag vara snabbare på distansen än tidigare. Min snabbaste tid på en halv Ironman är från Tjörn 2013: 4:47:46

2013-08-31 4 I mål (3)

2013 gjorde jag även Halmstad triathlon (Race Rapport) på tiden 5:16:47.

 I alla fall. Cykeln är servad och klar. Ove i Målseryd gjorde ett kanonjobb. Bakväxeln sitter fast, en ny wire till den och växlarna säger bara klick klick när jag växlar. Nytt keramiskt vevlager och nya rulltrissor, igen.

När det gäller nutritionen så kör jag enbart sportdryck, jag kommer att blanda den hårt. 7 skopor Umara Sport räcker.

Som vanligt kör jag Umara intend och rödbetsjuice innan start, och gången ska jag försöka få i mig intend i T2 för att få upp koffeinnivåerna igen. På löpningen får det bli gel och vad arrangören erbjuder.

Till vi ses nästa gång….. Ha det bäst!!

Besök gärna
Salming Running Academy på Youtube
academy_logo

och

mina sponsorer nedan.

salming nonosense

20140709-082101-30061272.jpgIMG_4329

salming-runlab-logo

  native fitness
freemax logo

Kommentera

