Semester

Först av allt vill jag meddela detta har hänt under semestern:

Det finns 2 nya bloggar i Team Salming.

Officeratrunner.wordpress.com
och
kallewick.wordpress.com

Läs och njut av dom.

Nu vidare till detta:

Efter Halmstad Triathlon har det varit bloggtorka. Det beror mest på att det är helt uselt att blogga via telefonen. Jag har tränat på och ökat i mängd och kvalitet ganska rejält efter Halmstad. Halmstad blev ju en väckarklocka, jag är ju inte så vältränad som jag trodde. Så när min semester började tänkte jag att jag skulle öka på mängden. Hur ökar man mängden om det inte finns tid till träning på dagarna? Jo, Man tränar på morgonen. Jag har startat alla mina träningspass innan kl 6:30.

th0ZV3OS1V

De senaste 2 veckorna har jag och familjen spenderat i husvagnen på Gotland och Fårö

IMG_6012

Gotland och Fårö erbjuder fantastiskt fin miljö att träna i…..

2015-07-25 13.32.50

……det tycker Börje också.

De flesta dagarna jag stigit upp har jag tagit min färdigblandade Umara Intend ur kylskåpet, tagit mina Omega-3 tabletter, SuperCal-Mag tabletter och gett mig ut i en fantastisk, vindstilla och varm sommarmorgon.

IMG_6234

Vissa dagar har jag blandat en rödbetsjuiceshotflaka med en skopa Umara Sport och lite vatten

2015-07-29 08.05.09
Och vissa dagar har jag kört helt utan extra energi

Jag tycker att löpningen har tagit ett steg framåt. Jag kan springa snabbare och längre med lägre ansträngning än tidigare. Jag tror att min Salming Runlab Analys har hjälpt mig mycket med det. jag har fått några saker att fokusera på och de har jag förbättrat och det är det resultatet jag upplever nu.

2015-07-25 07.52.19

Summa Cykel och Löpning under Gotlandsveckorna: 90km löpning och 16 mil cykel

För några veckor sedan skrev jag följande, jag tänkte tweeta det med ändrade mig, jag sparade det i anteckningar istället.

”I höstas sa jag till mig själv att nästa säsong ska jag bli snabbare. I vintras kände jag att jag var på väg att bli det. Nu är det sommar och jag upplever att jag inte är det. Vad hände?”

Efter den här semestern har jag ändrat uppfattning igen. Jag tror faktiskt att jag är snabbare, frågan är hur mycket.

Hundrauken får avsluta min lilla gotlandsrapport

2015-08-01 19.56.08

Besök gärna
Salming Running Academy på Youtube
academy_logo

och

mina sponsorer nedan.

salming nonosense

20140709-082101-30061272.jpgIMG_4329

salming-runlab-logo

  native fitness
freemax logo

Kommentera

