33 timmar till start

Idag var det då dags för avfärd till Kalmar.
Ironman Kalmar 2015
Jag packade bilden och drog. Det tar strax under 3 timmar att åka från Gnosjö till Kalmar.

Väl framme i Kalmar körde jag direkt till Slottshotellet och checkade in. Därefter gick jag med raska steg till Expot för att kolla på grejer och snacka lite med andra triathleter. Och för att registrera mig förstås. På vägen tog jag en sväng förbi målet.
Ironman Kalmar 2015 (1)
man får rysningar redan nu. foto: Ryan Provencher

 Den första jag träffar är på vägen är just Ryan Provencher, det blev lite snack om simbanan å så.

Förbi cykelställen
Ironman Kalmar 2015 (8)

in till Expot
Ironman Kalmar 2015 (6)

Först till Salming som delar monter med Luke Dragstras Trimate.

Oskar
D
en ständigt glade Oskar ”Påläggskalven” Henriksson krängde snabba skor

Sen träffade jag mannen, myten legenden, den alltid så gröne Jeff Frydenlund i Aktivitus tält. Vi tog en kaffe medan han mekade cykel och snackade med alla som kom och gick.

Dags för registrering
Ironman Kalmar 2015 (7)
Då träffade jag Clas Wikdahl, han med ryggen mot kameran.

Ironman Kalmar 2015 (5)
V
id registrering får man en ryggsäck och ett armband som ska bäras hela tävlingen. Armbandet alltså, inte ryggsäcken.

Åter till Salmingmontern, träffade Andreas Lindén, KJ danielsson, Cleas Björling, Oskar Djärv, med flera.

KJ kopression
KJ Danielsson visade upp det senaste. Kompression för padsen. det är nytänkande

Så slog vi ihjäl några timmar och sedan iväg för mat.

Mat
Ser kanske inte så gott ut men det var det.

Tillbaka till Hotellrummet en stund och där passade jag på att packa lite bike bag och run bag.

Ironman Kalmar 2015 (3)

Klistrade även dit mitt nummer på cykeln
Ironman Kalmar 2015 (4)

Sen vidare till Race Briefing i Tennishallen. Hmm var ligger den? Aha! 30min gångväg bort och dåligt batteri i telefonen. Ja ja, det är väl bara att promenera raskt.

Ironman Kalmar 2015 (0) Ironman Kalmar 2015 (2)
R
ace briefing Foto: Ryan Provencher och Jag

Briefingen var snabbt över och jag stack hem. Jag tänker simma imorgon bitti.

Sådär!! Klockan är mycket och bilderna och texten är slut

Besök gärna
Salming Running Academy på Youtube
academy_logo

och

mina sponsorer nedan.

salming nonosense

20140709-082101-30061272.jpgIMG_4329

salming-runlab-logo

  native fitness

freemax logo

Kommentera

