Min nya ram

Att få tid till att skriva blogginlägg kräver planering. Förr skrev jag alltid på datorn, nu för tiden skriver jag ett utkast i anteckningar i telefonen.

img_0824

För att sedan kopiera in det och bilder i WP-admin. Sista handpåläggningen måste man göra på en dator, det blir inte bra annars. 
 
I alla fall. Nu är ramen beställd. Det blir en Dengfu TT01.
img_0165 img_0163 img_0166 img_0789

What? Tänker ni! Men fortsätt läs, svar kommer. 

 TT01 är Dengfus senaste ram och Jag tycker att de verkar ha lyckats riktigt bra. Jag har haft en mailkonversation på mer än 50 mail och tycker nog att jag fått en god bild över ramen.

Dengfu har levererat ramar till många kända märken Fondreist, Stevens, Vitus, Phantom/Stradali mfl. De ser ut att vara byggda på någon av ramarna FM086 eller FM087. Dock har jag inte hittat Dengfus senaste ram TT01 hos någon annan. Men den är ju ny för hösten. 

 img_0833
Fondreist
super_trofeo
Stevens
img_0836
Vitus (Chain Reaction Cycles)
img_0835 img_0830 img_0837
img_0834img_9709


dengfu-tt01 dengfu-tt01-1
Två versioner från Dengfu

 Ramen väger runt 1450g och är kompatibel med både mekaniskt och di2 växelsystem med plats för batteriet i sadelstolpen. 

 När man beställer får man förutom ramen, framgaffel, tempostyre, styrstam, spacers, styrlager, bromsar med klossar och sadelstolpe. 

 Jag kunde fått cykeln målad så den ser ut som en märkeshoj. Men jag tyckte det skulle vara häftigare med antingen en klarlackad så man ser kolfiberstrukturen eller en mattsvart. Det blev en mattsvart.

När det gäller komponenter återkommer jag med det i nästa inlägg. 

 Tills dess, ha det bäst!!

salming nonosense

Besök gärna
Salming Running Academy på Youtube
academy_logo

11219230_757692801018055_3908064956374571966_n
Gå med i USC
USC

salming-runlab-logo

  native fitness

freemax logo

 

 

 

 

4 reaktioner på ”Min nya ram

  1. Rolf wiklund

    Nice!
    Både modellnamn och utseende är identiskt med Yishun bikes modeller från 2015. Tittade nämligen då på att ta in ramar och fälgar för försäljning. Men fastnade på att moms och straffskatt (från Kina) landade på drygt 100% av inköpspriset. Dvs kostar ramen 8000kr så är slut priset 16.000kr och det var innan jag lagt på någon marginal.
    Hur gör du med moms och straffskatt ?

    Gilla

    1. Nja, det skiljer en del på de ramarna. Dengfu har uppdaterat och moderniserat lite sedan 2015. Avgifterna betalas enligt de lagar och förordningar som finns. Du kan kolla på Tullverkets hemsida vad avgifterna är. De är inte 100%

      Gilla

Kommentera

