Montering

img_0973

När jag hade hängt upp cykeln på mekstället kliade det ordentligt i fingrarna. Jag ville komma igång direkt. Inte så enkelt när huset är fullt av barn.

Men så plötsligt dök det upp en lucka. Jag provade mitt gamla styre. Högblankt och i aluminium. Nja… det var inte vidare snyggt.

img_0985

Ut med styret på köp och sälj. Pierre Schmidt nappade på det så det får leva vidare hos honom.

img_0972

Vision bromsreglage i aluminium, på riktigt? Aluminium på kolfiberstyre? Skulle inte tro det. SRAM TT900 får det bli.

img_1007

Jag skruvade fast styret på den integrerade styrstammen och drog igenom vajerhöljet för frambromsen. Därefter skruvade jag fast reglaget och pillade igenom vajern. Det gick ganska bekymmersfritt. Det är bara två insexskruvar som man fäster vajern i på i de integrerade bromsarna.

img_0982
Vidare till bakbromsen. Där var det inte lika smidigt. Efter att ha meckat ett tag kom jag på att jag skulle använda en dragfjäder i nylon. Det gick direkt. Jag bara fäste höljet i andra änden och drog igenom.
img_1006
in i puckeln och ner i diagonalröret ……

img_1008
…….förbi där vevlagret ska sitta….

img_1009 …..och slutligen in i bromsen och skruva åt.
Enkelt!

img_0984
Så blev det.

Nu ska jag bara kapa vajern, nypa dit en sån där aluminiumplupp och skruva dit locken över bromsarna.

img_1014
Tempopinnarna på plats
img_1015
Fizik pads

Nu kommer jag inte längre, jag måste måste jag ha dit ett vevlager innan jag kan montera vevpartiet.

Det blir ett annat inlägg.

till dess……. ha det bäst.

salming nonosense

Besök gärna
Salming Running Academy på Youtube
academy_logo

11219230_757692801018055_3908064956374571966_n
Gå med i USC
USC

salming-runlab-logo

  native fitness

freemax logo

Kommentera

