Drivlina

Först hade jag ju beställt fel klingbultar, de som kom var ju för singelklinga.
img_1584
ut med felköpen på köp och sälj, det brukar gå smidigast
https://marcustriathlon.wordpress.com/saljes/

Jag fick vänta några dagar till sen kom dom
img_1355
det blev riktigt snyggt

Innan jag monterade växlarna parade jag ihop dom efter en guide på Youtube.

eTapframväxeln är lätt att montera, det finns fina markeringar på växeln för både höjd och så växeln linjerar med kedjan.

När jag skulle beställa OSPW upptäckte jag till min förfäran att det inte fanns guldfärgade trissor till eTap i webshoppen, jag slängde iväg ett mail till CeramicSpeed och fick ett svar att mycket riktigt det finns inte i webshoppen. Men att om jag hemskt gärna ville ha guld skulle de fixa det åt mig.

img_1342
Att ta av de andra trissorna och montera de nya var relativt enkelt. Även till detta finns snygga och lätta guider att följa på Youtube. Därför kommer jag inte beröra monteringen alls, Youtube gör det bättre.
Nu återstår bara fininställning av växlarna, allt fungerarhjälpligt och snart kan jag börja cykla på den. Jag ska dock låta Ove, min cykelguru, att kika på den så kommer den att fungera ännu bättre.

img_1353
Kedjan är en KMC X11SL Gold och även snabbkopplingarna till hjulen är guldfärgade.
img_1589 img_1592
Bling Bling

Tills nästa gång…. ha det bäst.

salming nonosense

Besök gärna
Salming Running Academy på Youtube
academy_logo

11219230_757692801018055_3908064956374571966_n
Gå med i USC
USC

salming-runlab-logo

  native fitness

freemax logo

Kommentera

