Salming EnRoute

Jag har alltså testat Salming EnRoute, Salmings Runnings nya flaggskepp

img_1744

Först lite info från Salmings hemsida

Vikt: 192 g (UK 5,5) 256 g (UK 9)
Drop: 6 mm
Färg: Diva Pink, Black, Magma Red. 
Kön: Unisex
Stack: 24,5 mm hälens mitt 18,5 mm framfot
Mellansula: Recoil™ + Recoil R™
Yttersula: Lätt och slitstarkt gummi
Torsion: Torsion Efficiency Unit™
Ovandel: Mesh
img_1746

EnRoute har tagits fram med utgångspunkt i Salmings Natural Running Support System™, som gör det lättare för löparen att hitta och behålla sitt naturliga löpsteg. Vi vill bygga en ikon – ett givet fundament i din löpgarderob, en mängdträningssko som du kan springa i oberoende av fotisättning eller löpstil.
img_1741

Ovandelen har utformats så att den smälter samman med ovan nämnda stöd- och stabilitetssystem. Resultatet är en sammanhängande enhet med utmärkt stöd och respons. Den omslutande ovandelen består av fyra olika sammanfogade delar som tillsammans skapar en åtsittande känsla och ger mycket goda andningsegenskaper och bra passform. Helintegrerade ExoSkeleton™ är en del av snörningskonstruktionen och håller foten på plats. Plösen är kilformad och sitter ihop med ovandelen, som är sydd i 3 lager: ett stort, luftigt meshlager närmast foten, ExoSkeleton™ i mitten och ett tunnare meshtyg längst ut.  

img_1749

Min första tanke var: Gjord för att passa alla? Då passar den ingen! Men jag tänkte, jag får ju ge den en chans.
Jag stod i köket och packade upp den. Jag tänkte den är ju rätt snygg i alla fall. Inte Salming race snygg, men snygg. Orange som passar min favorit T-shirt från förra året.
img_1750
Jag satte den på foten, vad skön den är, en go promenadsko? Undra om den är lika skön att springa i?
Springer ut på vägen, känner de första stegen, vilken känsla!! Skon känns knappt på foten.
img_1738

Jag springer något fortare för att känna på skon. Jag får en positiv och bra känsla på plattlöpning, längre fram på rundan vet jag att det blir lite backigare. Det kommer en kort utförslöpa, jag släpper på, skon känns bra, skon verkar gjord för min löpstil. Undrar hur det känns att springa uppför?
img_1747

Jag behåller farten på platten, det börjar gå uppför, jag sänker farten något men behåller trycket, samma puls, jag tröttnar lite men känslan är att det går springa fort uppför med. Det är lite hala fläckar och lite grusigt här och var. Jag upplever ändå att jag har bra grepp. Det planar ut igen, jag behåller samma fart, pulsen går ner något. Jag älskar att känna pulsen, farten, motståndet ändra sig efter terrängen. Löpning är fantastiskt när man lärt sig uppskatta känslorna i kroppen beroende på intensitet, väder och miljö. EnRoute är ett bra verktyg att använda i den känslan. Jag vet att vi kommer lägga många träningsmil ihop. På tävling blir det nog fortsatt Salming Speed 5 och Race 5, för min del, det går alldeles utmärkt att tävla i denna skon. Har ni tidigare upplevt att Salmings skor varit lite tunna eller önskat en mer uppbyggd sko så kan jag verkligen rekommendera Salming EnRoute.
img_1736
Cykelsko?

img_1740
R
undan går mot sitt slut, en lång platt raksträcka, ca 400m, jag njuter, tänker inte på farten försöker bara känna efter hur skon känns, den känns ingenting, den är bara där som en del av mig och min löpning.
img_1752

Jag pustar några minuter utanför huset, går in i värmen, eftersvettas.

Sen är det dusch, lite tv-tid med Marie, barnen sover, livet fortsätter….till nästa löppass eller vad man ser fram emot……då är det Salming Speed 5 som jag testar……
img_1760
Salming Speed 5

  Tills dess…… Ha det bäst!!!


Besök gärna
Salming Running Academy på Youtube
academy_logo

11219230_757692801018055_3908064956374571966_n
Gå med i USC
USC

salming-runlab-logo

  native fitness

freemax logo

En reaktion på ”Salming EnRoute

  1. Pingback: Salming Race – Marcus Triathlon

Kommentera

