U-bar

Så har jag även testat U-bar. Jag kan från början säga att jag är inget fan av bars under tävlingar. Jag tar aldrig bars mer än på enstaka träningspass. Jag har aldrig gillat att tugga i mig bars när jag är torr i munnen, flåsar och har hög puls. Men jag kan varmt rekommendera U-bar till kaffe när man stanna för cykelfika.
IMG_7960
U-bar finns  i fyra olika smaker, kokos, tranbär, äpple/kanel och mintchoklad.

Konsistensen på barsen är bra. Jag gillar U-bar bättre än andra bars som kan ha konstiga artificiella smaker eller innehåller hård eller seg kola. De är lätta att tugga i sig och har rena naturliga smaker.

IMG_7966

På Umara Sports kan man läsa:
Naturligt sammansatta med havregryn som baskälla och smaksatta med riktiga frukter, bär och frön.

Som jag skrev i inlägget med U-gel så finns ju ytterligare en anledning till att använda Umaras produkter. På  Umaras hemsida  kan du läsa om allt som rör produkterna. Där står allt om innehåll, vetenskapen bakom och hur du ska använda produkten, när och varför.
11219230_757692801018055_3908064956374571966_n
Läs om Umara Sports Vision här

ubar-kokos

Kokos är väl den baren som  ger minst smaksensation. Men jag kan rekommendera denna till er som ätit mycket bars eller har tröttnat på den söta smaken på gel under tävling.

ubar-tranbar
bluejava

 Tranbär kommer på en stark andraplats. Denna är fantastiskt välbalanserad i smaken och tranbären ger en bra syra till det söta. Fantastisk till en kopp Zoegas Blue Java

ubar-apple-kanel
bluejava

 Äpple/kanel  är min favorit. Det är ju en klassisk svensk smak  som många svenskar gillar. Kanske kan man värma den något och hälla lite vaniljsås på? Jag måste även tipsa er om Zoegas till denna.

ubar-choklad-pepparmint

Mintchoklad förstår jag mig inte riktigt på. Jag gillar ju choklad men pepparminten tar över för mycket för mig. Men ni som är förtjusta i After Eight och liknande godis kommer gilla denna.

after-eight-chocolate

En helt personlig summering.
Jag kommer troligen inte ta med mig någon bar på tävling, möjligen för att äta efter målgång. På tävling kör jag gel och sportdryck. Men jag tar alla dagar i veckan med mig bars och kaffe på långa cykelpass. Då kommer favoriterna Äpple/Kanel och Tranbär vara med i första hand.

umara_logo-105x1031

Vill du handla U-bar? Klicka på bilden!
umaraubarsalla

Alla i Umara Sports club har 15% på Umara Sports produkter.
+ många andra rabatter!
Gå med idag, det är gratis.
USC
Klicka på bilden

Tills nästa gång!

Träna hårt, ät bars, drick kaffe och ha det bäst!!!

Besök gärna
Salming Running Academy på Youtube
academy_logo

11219230_757692801018055_3908064956374571966_n
Gå med i USC
USC

salming-runlab-logo

  native fitness

freemax logo

Kommentera

