Grepp

Vad ska man ha? Styrlinda? Gummihandtag? foamhandtag? Eller helt enkelt ingenting? Det visade sig vara ett enkelt beslut. Iallafall när man provat allt och det mesta blivit skit.

Så här har beslutsprocessen gått till…..
I ett tidigt skede valde jag bort styrlinda, helt enkelt för att jag tycker handtagen på Canyon Speedmax är snygga och att jag ville testa något nytt.
Jan Frodenos fartmonster Canyon Speedmax

Jag köpte hem riktigt snygga SRAM racing grips. Det hade bara varit att trycka dit dom om det inte varit för eTap blipparna.

Jag började med att skära ut ett hål för blippen ur handtaget. Det blev inte bra. Det blev trångt och handtaget blev ovalt och glipade när man tryckte dit det med blippen i.

Så då provade jag att skära ur ett foamhandtag. Men det blev samma resultat. Riktigt fult och knöligt. Jag klippte ett stort fyrkantigt hål. Inte bra. Jag klippte bort mer, och sen hela runt om. Inget blev bra.


Det blev varken bra eller snyggt. 

Jag slet bort alltihopa och förpassade resterna till soptunnan. Det skulle bli halktejp för hela slanten.


Några varv svart isoleringstejp runt kabeln och genomförningen och sen halktejp på ovansidan.

Enkelt, avskalat och praktiskt. Så får det bli……

……… tänkte jag ända tills jag fick en snilleblixt mitt i natten. Snabbt ändrade jag tidsinställningen på inlägget från 06:00 tillbaka till utkast.

Jag måste ju testa…..

Jag skulle ju naturligtvis inte ha isoleringstejp. Jag sätter ju halktejp runt om!!


När jag stod där och kände mig nöjd och modig…..tänkte jag att det måste fungera med andra skruvar på styret….Och man måste våga för att vinna……


Och det blev ju otroligt bra!

Mitt styre blev sjukt mycket mer aero sedan jag skruvat ut fulbultarna ur styrets underkant (bilden ovan i höger ring), försänkt lite i kolfibern med ett borr och sedan skruvat i snygga svarta skruvar med försänkta skallar. (Vänster ring)

Till nästa gång. Våga och vinn och Ha det bäst….

Besök gärna
Salming Running Academy på Youtube
academy_logo

11219230_757692801018055_3908064956374571966_n
Gå med i USC
USC

salming-runlab-logo

  native fitness

freemax logo

Kommentera

